بیمه عمر

بیمه عمر: بیمه عمر و سرمایه‌گذاری آری یا نه؟! – قسمت دوم

همان‌طور که در مقاله قبلی بیان شد، بیمه‌ عمر و سرمایه اهمیت بالایی در زندگی افراد دارد. اما متاسفانه این محصول ارزشمند(بیمه عمر) عموماً به شکلی نادرست به جامعه معرفی می‌شود. کاربرد اصلی بیمه عمر ،که همانا پوشش ریسک‌های زندگی در صورت حیات و فوت است، در حاشیه کاربردهای فرعی و تبعی بیمه عمر قرار می‌گیرد. در این مقاله قصد داریم به اهمیت بیمه عمر برای کودکان، کارمندان و مشاغل آزاد بپردازیم.

بیمه عمر برای کودکان

در چشم بر هم زدنی دختر و پسر کوچک شما بزرگ می‌شوند؛ جوان‌های رعنا و پر انرژی با کلی امید و آرزو، کلی شور و نشاط برای پیشرفت و نیاز به ازدواج، شغل و مسکن. به همان نسبت که آن‌ها برای کار و تلاش توان دارند شما دیگر در آن سن توان کار کردن ندارید. همچنین به همان نسبت که آن‌ها در جوانی برای ازدواج، مسکن و کسب و کار نیاز به حمایت مالی دارند، سن شما بالا رفته و طبیعتاً درآمدتان کم‌تر شده و حمایت از آن‌ها برایتان دشوار است.

ولی مگر آدمی می‌تواند سختی کشیدن فرزندش را ببیند و بی خیال باشد؟! بنابراین شما برای رفع این مشکل مجبور می‌شوید در دوران بازنشستگی چند برابر دوران قبل از بازنشستگی کار کنید!

با بیمه عمر و سرمایه شاید نتوانید برای فرزند دلبندتان خانه بخرید اما حتما می‌توانید هزینه رهن خانه‌اش را در شروع زندگی تقبل کنید. همچنین بیمه عمر و سرمایه شاید نتواند کل مخارج ازدواج را تأمین کند، اما حتما در مسیر ازدواج کمک بزرگی به فرزند شما و صد البته خود شماست.

بنابراین برای اینکه در آینده برای تأمین نیازهای مادی فرزند دلبندتان دچار مشکل نشوید، همین حالا برای خرید بیمه عمری که با شرایط زندگی شما تطابق داشته باشد اقدام کنید.

بیمه عمر

بیمه عمر برای کارمندان

بین اطرافیان خود چند نفر را می‌شناسید که بعد از 30 سال خدمت واقعاً بازنشسته شده و دیگر کار نمی‌کنند؟! یا بهتر است بگوییم دیگر نیازی به کار کردن بعد از بازنشستگی ندارند. به واقع در کشور ایران بازنشستگی مفهوم کاملاً وارونه‌ای دارد، زیرا افراد بعد از بازنشستگی دو برابر قبل از آن کار می‌کنند!

به نظر شما این مسأله عجیب است؟!

خیر! زیرا بعد از بازنشستگی مزایای دریافتی مازاد بر پایه حقوق قطع شده و کارمند بازنشسته با افت شدید درآمد مواجه می‌شود. از سوی دیگر هنوز نتوانسته است به آن رفاه و اهداف مالی که در نظر داشته است برسد. همچنین فرزندان وی هم بزرگ شده‌اند و برای ازدواج، کار و مسکن نیاز به حمایت مالی دارند.

اینجاست که کارمند بازنشسته مجبور می‌شود بعد از بازنشستگی دو برابر قبل از آن کار کند. مگر آن که از قبل پیش‌بینی این دوران را کرده باشد!

کارمندان در اوایل استخدام با آینده نگری و خرید بیمه عمر و سرمایه، می‌توانند در دوران بازنشستگی یک حقوق مازاد هم از بیمه عمر خودشان بگیرند و دیگر نیاز نداشته باشند که با فشار زیاد کار کنند.

بیمه عمر

بیمه عمر برای مشاغل آزاد

وضعیت کسب و کار خراب است … مشتری نیست … تورم داریم … مجبوریم نقد بخریم و چکی بفروشیم … یک عالمه طلب داریم و چک‌های مردم نقد نمی‌شوند … در مقابل بدهکاری زیادی داریم و چک‌های خودمان پاس نمی‌شوند …!!!

اما خدا را شکر هستیم، سالم هستیم و کار می‌کنیم و با تلاش خودمان چرخ زندگی را می‌چرخانیم. برای اینکه همسر و فرزندانمان در آرامش زندگی کنند با تمام توان کار می‌کنیم.

خدا را شکر هستیم … چهار ستون بدنمان سالم است … هستیم … چهار ستون بدنمان سالم است … هستیم … هستیم … اگر نباشیم!!! … اگر باشیم و نتوانیم کار کنیم چه؟!!! … تکلیف خرابی کسب و کار، تورم، چک، طلب و بدهی چه می‌شود؟!!! آیا همسر و فرزندانمان بدون ما از پس این همه فشار برمی‌آیند؟!!!

عموماً افرادی که شغل آزاد دارند تا زمانی که بیمار و از کارافتاده نشده‌اند و در قید حیات هستند می‌توانند از پس هزینه‌های زندگی برآیند. و یقیناً اگر فوت کنند یا از کارافتاده شوند مشکلات زیادی برای همسر و فرزندانشان به وجود می‌آید. همان‌طور که در مقاله قبل بیان کردیم، بیمه عمر و سرمایه ریسک‌های نبودن در قید حیات یا همان فوت و ریسک‌های بودن و ادامه حیات را پوشش می‌دهد. بنابراین بیمه عمر به خوبی می‌تواند در حوادث ناگوار و سختی‌ها مانع از زمین خوردن فرد بشود.

بیمه عمر

افزودن دیدگاه